VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
platné od 17.10.2022
- ÚVODNÍ USTANOVENÍ
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují obchodní vztahy mezi:
JP heating s.r.o.
IČ: 17616671, DIČ: CZ17616671
sídlem: Opletalova 926/16, 110 00 Praha 1 – Nové město
(dále jen „Prodávající“)
a jeho odběrateli (dále jen „Kupující“)
- Kupujícím může být fyzická osoba jako spotřebitel nebo jako podnikající fyzická osoba nebo právnická osoba.
- Spotřebitelem se rozumí každá fyzická osoba, která jedná či uzavírá smlouvu s Prodávajícím mimo svou podnikatelskou činnost.
- Podnikatelem je každý subjekt – ať již fyzická či právnická osoba, která jedná či uzavírá smlouvu s Prodávajícím v rámci své podnikatelské činnosti.
- Smluvní vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím vzniká uzavřením kupní smlouvy. Kupní smlouva se považuje za uzavřenou i v případě akceptace objednávky Kupujícího Prodávajícím nebo v případě dodání zboží Prodávajícím Kupujícímu na základě objednávky Kupujícího a převzetí takového zboží Kupujícím.
- Odesláním objednávky či uzavřením samotné kupní smlouvy každý Kupující potvrzuje, že se před jejím vytvořením seznámil s těmito VOP, jejichž nedílnou součástí jsou i Podmínky ochrany osobních údajů, Reklamační řád, Ujednání o dopravě a dále stvrzuje to, že s těmito všemi dokumenty platnými k okamžiku odeslání objednávky či uzavření kupní smlouvy souhlasí.
- Tyto VOP mohou být pozměněny pouze písemným ujednáním smluvních stran.
- OBJEDNÁVKA
- Objednání zboží může být provedeno:
- osobně v prodejně Prodejce
- prostřednictvím internetového obchodu
- prostřednictvím emailové komunikace
- Veškeré produkty a služby, které Kupující v internetovém obchodě objedná, musí být potvrzeny Prodávajícím formou emailu na Kupujícím v objednávce zadaný email. Odsouhlasením objednávky Prodávajícím bez výhrad zpět Kupujícímu vzniká mezi smluvními stranami kupní smlouva.
- Bude-li objednávka zboží a služeb obsahovat nadstandartní požadavky, které nebudou v ceníku Prodávajícího, zašle Prodávající Kupujícímu zpět cenu za tyto požadavky s uvedením termínu pro její schválení Kupujícím. Schválí-li Kupující bez výhrad cenu zaslanou mu Prodávajícím, vzniká doručením takového souhlasu Prodávajícímu kupní smlouva.
- Dojde-li po zaslání objednávky ze strany Prodávajícího k započetí plnění, dochází tím k uzavření smlouvy.
- Bude-li mít Kupující speciální požadavky na úpravu zboží, zajistí Prodávající úpravu takového zboží dle požadavku Kupujícího, bude-li to technicky a organizačně možné. Kupující odsouhlasí grafické zpracování jeho požadavku a tímto odsouhlasením přebírá plnou odpovědnost za bezchybnou grafickou podobu. V tomto případě se právní vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím posuzuje jako Smlouva o dílo.
- ZMĚNA A ZRUŠENÍ OBJEDNÁVKY
- Objednávka může být ze strany Kupujícího zrušena pouze do doby zahájení poskytování služeb či odeslání zboží. Zahájením poskytování služeb se rozumí okamžik zahájení prací na příslušné objednávce.
- Dojde-li k zahájení poskytovaných služeb ze strany Prodávajícího, je Kupující povinen objednané zboží či služby odebrat.
- Kupující nese plnou odpovědnost za sdělení správnosti a úplnosti údajů, dat a informací, které poskytne Prodávajícímu. V případě jejich nesprávnosti nese Kupující plnou odpovědnost za vady dodávky, které v souvislosti s tím vzniknou a nese veškerou finanční škodu, která v souvislosti s tím Prodávajícímu vznikne.
- PLATEBNÍ PODMÍNKY
- Kupující se zavazuje uhradit celou kupní cenu včetně DPH za dodané zboží a služby. Ceny zboží a služeb jsou na webových stránkách Prodávajícího uváděny včetně DPH i bez DPH.
- Náklady za dodávku zboží do místa určení Kupujícím se mohou lišit podle cen poskytovatele dopravy a způsobu úhrady objednávky.
- Zboží i služby lze hradit hotovostní či bezhotovostní platbou na účet Prodávajícího.
- Zboží je hrazeno v plné výši hned – tedy buď hotovostní nebo bezhotovostní platbou. V případě, že na základě objednávky Kupujícího bude Prodávající zajišťovat i montáž zboží, bude montáž uhrazena hotovostně bezprostředně po jejím provedení.
- Objedná-li si Kupující u Prodávajícího výpočet tepelných ztrát, zavazuje se uhradit Prodávajícímu částku uvedenou v Ceníku na webové stránce www.jpheating.cz za tento výpočet. V případě, že si Kupující následně na to koupí u Prodávajícího zboží v hodnotě nad 200.000,-Kč bez DPH, odečte se mu daná částka z kupní ceny tohoto zboží.
- Kupující obdrží od Prodávajícího fakturu za dodané zboží.
- Cena za zboží a služby hrazená bezhotovostním převodem se považuje za uhrazenou okamžikem připsání na účet Prodávajícího.
- Fakturu včetně účtenky obdrží Kupující od Prodávajícího ve formě odkazu ke stažení faktury v elektronické podobě na emailové adrese, která bude Kupujícím uvedena v objednávce, s čímž Kupující souhlasí.
- Koupí jakéhokoli zboží od Prodávajícího nevzniká Kupujícímu nárok na použití obchodních názvů, log firem, registrovaných značek apod.
- DODÁCÍ PODMÍNKY
- Lhůta dodání je 21 dní ode dne potvrzení objednávky. V případě, že nastanou objektivní příčiny nezávislé na vůli Prodávajícího, může být lhůta dodání zboží prodloužena, max však o 60 dní.
- Prodávající může dodat zboží i před sjednanou lhůtou nebo plnění rozdělit do několika dílčích dodávek.
- Kupující je povinen nejpozději do 10 dní ode dne sdělení mu Prodávajícím, že zboží je připraveno k vyzvednutí, toto vyzvednout. Nebude-li tato lhůta Kupujícím dodržena, je Prodávající oprávněn požadovat po Kupujícím úhradu poplatku za nevyskladněné zboží ve výši 10,-Kč/den.
- Odmítne-li Kupující odebrat objednané a Prodávajícím potvrzené zboží, může Prodávající od smlouvy odstoupit a zároveň má právo požadovat zaplacení smluvní pokuty ve výši:
- u zboží standardního, které je dodáváno ze skladu – 15% z kupní ceny odmítnutého zboží;
- u zboží specifického, dodávaného z výroby na zakázku – 70% z kupní ceny odmítnutého zboží.
- Prodávající má vyjma nároku na úhradu smluvní pokuty uvedené v čl.5 odst.d) i nárok na poplatek za uskladnění.
- Kupující se stane vlastníkem zboží úplným zaplacením kupní ceny. Zboží bude Kupujícímu předáno po zaplacení ceny a spolu se zbožím budou k tomuto předány i veškeré potřebné doklady.
- Je-li zboží dodáváno Podnikateli formou jeho odeslání do místa určení Podnikatelem, pak se za okamžik odevzdání zboží Podnikateli považuje předání prvnímu přepravci k přepravě pro Podnikatele, přičemž veškeré práva z přepravní smlouvy uplatní Podnikatel přímo u přepravce.
- Je-li zboží dodáváno Spotřebiteli formou jeho odeslání do místa určení Spotřebitelem, pak se za okamžik odevzdání zboží Spotřebiteli považuje okamžik, kdy je zboží předáno dopravcem Spotřebiteli. Neuhradí-li při doručení Kupující přepravci celou kupní cenu a zboží tak bude vráceno přepravcem zpět Prodávajícímu, je Kupující povinen uhradit Prodávajícímu veškerou škodu, která mu v souvislosti s tím vznikne.
- Prodávající dodá Kupujícímu zboží ve sjednané kvalitě, množství a jakosti.
- Expedice zboží bude provedena při objednávce od 50.000,-Kč včetně DPH a výše až po úplném zaplacení zboží. V okamžiku zaplacení celé kupní ceny bude zboží expedováno ke Kupujícímu.
- ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY ZE STRANY SPOTŘEBITELE
- Odstoupení je možné ve lhůtě 14 dní ode dne převzetí zboží Spotřebitelem. Jedná-li se o dodávku zboží formou dodání několika částí, běží 14 denní lhůta ode dne doručené poslední části zboží.
- Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem bylo dodání služeb, jež byly dodány se souhlasem Spotřebitele před uplynutím lhůty 14 dní k odstoupení.
- Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno dle konkrétní objednávky a přání Spotřebitele.
- Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o opravě, údržbě či úpravě v místě, které bude určeno Spotřebitelem.
- Dojde-li k odstoupení od smlouvy ze strany Spotřebitele, nese Spotřebitel veškeré náklady spojené s vrácením zbožím. Dojde-li k odstoupení od smlouvy uzavřené tzv. na dálku – tedy prostředky komunikace na dálku, nese Spotřebitel náklady na vrácení zboží i v případě, že toto zboží nemůže být vráceno cestou poštovního přepravce. Zboží musí být vráceno Prodávajícímu osobním předáním v prodejně nebo prostřednictvím přepravce nejpozději do 10 dní ode dne odstoupení od smlouvy na náklady Kupujícího, včetně veškerého příslušenství, dokumentace, nepoškozené, čisté, ve stavu v jakém je Kupující od Prodávajícího převzal a bude-li to možné tak i v originálním obale.
- Je-li ujednána dodávka služeb pro Spotřebitele, jejíž plnění již bylo započato, je Spotřebitel povinen uhradit poměrnou část ceny za již provedené služby.
- Odstoupení od smlouvy může být Kupujícím uskutečněno buď přímo na prodejně u Prodejce nebo prostřednictvím vyplnění a odeslání vzorového formuláře pro odstoupení od smlouvy, který je na internetových stránkách Prodejce. Prodejce pak potvrdí bez zbytečného odkladu Kupujícímu přijetí odstoupení od smlouvy.
- Prodávající vrátí v případě platného odstoupení od smlouvy Kupujícímu kupní cenu nejpozději do 14 dní ode dne, kdy dojde ze strany Kupujícího k předání zboží Prodávajícímu.
- Bude-li zboží Kupujícím Prodávajícímu vráceno poškozené, znehodnocené, či neúplné, má Prodávající právo vrátit Kupujícímu kupní cenu poníženou o hodnotu poškození, znehodnocení či hodnotu chybějící části.
- ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY ZE STRANY PODNIKATELE
- Podnikatel může od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní stejně jako Spotřebitel pouze v případě, je-li to mezi ním a Prodávajícím písemně dohodnuto.
- V případě písemného ujednání o možnosti odstoupení ve lhůtě 14 dní je Prodávající oprávněn ponížit vrácení kupní ceny Podnikateli o částku, o níž dojde ke snížení hodnoty zboží či která bude zapotřebí vynaložit k tomu, aby zboží mohlo být opět nabízeno k prodeji.
- Podnikatel nemůže odstoupit od smlouvy ani požadovat po Prodávajícím výměnu zboží z důvodu vady zboží, nemůže-li ho vrátit ve stavu, v jakém ho od Prodávajícího převzal (vyjma situace, že k vadě došlo až při používání zboží) nebo pokud vadu neoznámil Prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co ji zjistil.
- V případě platného odstoupení od smlouvy se na další vztahují ustanovení čl.6 písm. e)h)i) VOP.
- ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY ZE STRANY PRODÁVAJÍCÍHO
- Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že nebude schopen nezávisle na své vůli dodat zboží v požadované kvalitě, čase a množství, které potvrdil v objednávce.
- Neuhradí-li Kupující celkovou cenu zboží ve sjednaném termínu.
- V případě pouze částečné úhrady kupní ceny ze strany Kupujícího, má Prodávající právo na odstoupení od smlouvy.
- Je-li Kupující v prodlení s převzetím věci a tuto nepřevezme ani po předchozím upozornění ze strany Prodávajícího a poskytnutím dodatečné přiměřené lhůty k převzetí, je Prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit.
- Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy i tehdy, je-li Kupující v prodlení s úhradou celé kupní ceny.
- PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY A VLASTNICKÉ PRÁVO KE ZBOŽÍ
- Nebezpečí škody přechází na Kupujícího okamžikem převzetí zboží. Pokud Kupující nepřevezme zboží i přesto, že mu Prodávající umožní se zbožím nakládat, nese Kupující nebezpečí škody ode dne okamžiku, kdy mu bylo umožněno se zbožím nakládat.
- Vznikne-li škoda na zboží po přechodu nebezpečí škody na Kupujícího, nezbavuje to Kupujícího povinnosti uhradit Prodávajícímu plnou kupní cenu.
- Do doby úhrady celé kupní ceny je zboží majetkem Prodávajícího. Pouze v případě, že by bylo mezi stranami ujednáno, že se kupní cena uhradí až po montáži zboží, stává se zboží majetkem Kupujícího v okamžiku jeho namontování na místo, které bylo určeno Kupujícím.
- ODPOVĚDNOST PRODÁVAJÍCÍHO A ZÁRUKA ZA JAKOST
- Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že zboží nemá při převzetí vady.
- Prodávající se zavazuje, že zboží bude mít po určitou dobu určité vlastnosti a bude způsobilé k použití pro obvyklý účel.
- Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že zboží má vlastnosti, které byly stranami ujednány. Není-li takového ujednání, pak platí, že zboží má vlastnosti, které byly popsány Prodávajícím či výrobcem v nabídce zboží.
Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že zboží bude dodáno ve sjednaném množství, rozměrech a hmotnosti a že se hodí k účelu, k němuž je Prodávajícím prezentována nebo k němuž se obvykle používá.
- Kupující je oprávněn uplatnit právo z vadného plnění ve lhůtě 24 měsíců od doby převzetí zboží, není-li na zboží, na internetových stránkách či dokladech ke zboží předaných uvedeno jinak. Lhůta 24 měsíců se nevztahuje na případy, kdy:
- k uvedení zboží do provozu byla potřebná odborná montáž, kterou ke každému takovému zboží Podávající nabízí a Kupující si tuto zajistil sám bez součinnosti Prodávajícího;
- jde o opotřebení zboží v rámci obvyklého používání;
- vyplývá to z povahy zboží;
- jde o zboží, které již bylo prodáváno Kupujícímu jako použité nebo opotřebené, tedy nelze reklamovat vadu odpovídající míře používání a opotřebení, kterou zboží mělo při předání Kupujícímu;
- u zboží, které bylo prodáváno za nižší cenu pro vadu;
- jde o spotřební z boží, u něhož je uvedena spotřeba na obale.
- Pro Podnikatele může Prodávající určit lhůtu pro uplatnění práv z odpovědnosti za vady odlišně. V takovém případě má takto stanovená odlišná lhůta přednost.
- Uplatnit právo z vadného plnění Kupující nemůže v případě, že před převzetím zboží věděl, že věc má vadu nebo pokud vada byla způsobena jím samotným či kteroukoli třetí osobou.
- Záruční doba běží od převzetí (odevzdání) věci Kupujícím. Je-li u zboží nutné jeho uvedení do provozu, běží záruční doba až ode dne uvedení do provozu, pokud toto uvedení bude zajišťovat dle objednávky Kupujícího přímo Prodávající nejpozději do 3 týdnů ode dne předání zboží Kupujícímu to vše za předpokladu, že Kupující poskytne Prodávajícímu dostatečnou součinnost k uvedení zboží do provozu.
- PLATEBNÍ PODMÍNKY
- Údaje pro fakturaci uvedené Kupujícím v objednávce nelze dodatečně měnit.
- Způsob platby za zboží a služby je dle uvážení Prodávajícího.
- Prodávající je povinen vystavit ke zboží a objednaným službám Kupujícímu daňový doklad, který v případě uzavření kupní smlouvy přes eshop bude zaslán na emailovou adresu Kupujícího.
- Dojde-li k odstoupení od smlouvy ze strany Kupujícího, bude mu Prodávajícím vrácena kupní cena po odečtení veškerých poplatků, nákladů apod. uvedených v čl.6 písm.i) a čl.7 písm.b) VOP, a to na účet, z něhož byla kupní cena uhrazena. V případě, že nebude možné kupní cenu vrátit na účet (platba v hotovosti, kurýrovi, apod.), bude příslušná kupní cena zaslána na účet, který pro tento účel uvede Kupující Prodávajícímu. Kupující nese plnou odpovědnost za údaje, které Prodávajícímu pro vrácení kupní ceny uvede.
- CENY ZBOŽÍ A SLUŽEB
- Ceny uváděné Prodávajícím v on-line shopu jsou ceny platné, aktuální a obsahují i částku DPH.
- V cenách za zboží uváděných v on-line shopu nejsou zahrnuty částky za dopravné – dobírku, PPL, DHL, zásilkovnu a další způsoby dopravy, které si prostřednictvím tzv. nákupního košíku Kupující zvolí.
- Konečná cena bude vždy zaokrouhlena na celé koruny nahoru.
- Je-li u zboží uvedena tzv. „akční cena“, pak tato platí do vyprodání toho kterého zboží, je-li tam uvedeno na kolik kusů se akční cena vztahuje – pak do vyprodání tohoto počtu kusů a je-li tam uvedeno časové rozmezí – pak tato platí do vypršení časového termínu.
- DODANÍ ZBOŽÍ
- U zboží objednávaného prostřednictví eshopu si zvolí Kupující způsob dopravy, který mu bude v eshopu v sekci doprava nabídnut.
- U zboží, které bude objednáno osobně v prodejně Prodávajícího, má Kupující možnost sjednat způsob dopravy a její cenu přímo s prodejcem na místě.
- PORUŠENÍ SMLOUVY
- Podstatné porušení smlouvy
Vyskytne-li se na zboží vada a je-li tato vada podstatným porušením smlouvy, má Kupující právo:
- na odstranění vady dodáním jiného nového zboží bez vady nebo dodáním chybějící části zboží, není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Týká-li se vada jen součásti zboží, může Kupující požadovat jen výměnu této součásti – není-li to však možné, má právo od smlouvy odstoupit. Jde-li však vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má Kupující právo na bezplatné odstranění vady;
- na přiměřenou slevu z kupní ceny;
- na odstranění vady opravou věci;
- odstoupení od smlouvy.
Kupující je v případě výskytu vady, která je podstatným porušením smlouvy, povinen ihned při oznámení vady Prodávajícímu či bezprostředně poté, sdělit Prodávajícímu, jaké právo na vyřešení vady zboží z výše uvedených si zvolil. Kupující nemůže jednou vybrané právo bez souhlasu Prodávajícího měnit. Pokud Kupující neoznámí Prodávajícímu volbu svého práva včas, má práva jako v případě nepodstatného porušení smlouvy.
Zvolí-li si Kupující opravu věci, která se později ukáže jako neopravitelná, má právo opět na výběr z dalších možností, uvedených výše.
Pokud Prodávající neodstraní vady v přiměřené lhůtě nebo oznámí Kupujícímu, že vady neodstraní, může Kupující namísto toho požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo od smlouvy odstoupit.
- Nepodstatné porušení smlouvy
Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má Kupující právo na odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
Pokud Kupující neuplatní vůči Prodávajícímu slevu z kupní ceny, může Prodávající dodat Kupujícímu to, co na zboží chybí nebo odstranit vadu podle své volby opravou zboží nebo dodáním nového zboží.
Neodstraní-li Prodávající vadu zboží včas nebo ji odmítne odstranit, má Kupující právo požadovat po Prodávajícím slevu z kupní ceny nebo od smlouvy odstoupit. Právo, které Kupující uplatní, nemůže následně bez souhlasu Prodávajícího změnit.
- Větší počet vad zboží či vady zboží opakované
Opakují-li se vady po provedené opravě (3x reklamovaná stejná vada) a Kupující tak nemůže zboží řádně užívat nebo má zboží alespoň 3 vady naráz, má Kupující právo na výměnu zboží či výměnu pouze součásti zboží. Spotřebitel má i právo na odstoupení od smlouvy.
- Vada zboží použitého či zboží prodaného za nižší cenu
Má-li zboží, které bylo prodáváno za nižší cenu nebo jde o zboží prodávané jako použité, vadu, má Kupující místo práva na výměnu zboží právo na přiměřenou slevu.
- ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Tyto VOP jsou platné od 17.10.2022.
- Stane-li se kterákoli část těchto VOP neplatnou, nemá to vliv na platnost zbývajících částí VOP.
- Jakákoli změna těchto VOP bude provedena ze strany Prodávajícího písemně a bude uveřejněna obvyklým způsobem na internetových stránkách Prodávajícího, v jeho sídle i na jeho prodejnách.
- Co se týká doručování, pak doručuje-li se prostřednictvím emailové adresy, kterou pro komunikaci zadá Kupující, má se za to, že email byl doručen dnem následujícím po dni doručení, není-li prokázáno doručení dřívější. Doručuje-li se prostřednictvím poštovního přepravce, má se za to, že psaní bylo doručeno 10 dnem ode dne předání k poštovní přepravě.